1.431 keer gedownload
Public plug-in system
Maak veilig en eenvoudig spel-plug-ins
Downloads
Dit pakket bevat een uitgebreide handleiding om te helpen met elke installatiestap van de scripts en het ontwikkelen van plug-ins. Er zijn ook vier voorbeeldplug-ins inbegrepen.
Links naar hier:
Beschrijving
Wilt u mensen toestaan plug-ins voor uw spellen te maken? Of wilt u updates verstrekken zonder een nieuw exe-bestand te hoeven maken? Blijbol Public Plug-in System geeft u deze mogelijkheden. Zet gewoon een GML-code in de werkmap van het spel en het zal worden geladen bij het starten van het spel. Bovendien gebruikt het systeem een uniek systeem om alle GML-code te scannen en te beschermen tegen decompilatie van uw spel. Deze scanner kan optioneel ook Game Makers Secure mode emuleren om te beschermen tegen trojaanse paarden.
Versie 1.0 (stabiel)
Releasedatum: 23 april 2006
Taal: Engels
Systeemeisen: Game Maker 5.2 of nieuwer (Pro-/geregistreerde editie vereist)
Projectstatus
Een stabiele versie van dit product is uitgebracht.
Het project is aangekondigd op 23 april 2006.
Credits
Het pakket is geschreven door Jeroen van der Gun.
Meer voor Game Maker
Reacties
Gebruik het formulier om een reactie toe te voegen.
14 augustus 2007
Flumble
Help
Dit is een korte, Nederlandstalige samenvatting van de Engelstalige handleiding. Voor illustraties en uitgebreidere uitleg, zie de inbegrepen Engelstalige handleiding
Installatie
Zorg dat Game Maker geregistreerd is en in Advanced mode staat. Importeer alle 22 scripts uit het scriptpakket PPS.gml. Als PPS in Secure mode staat, kunnen Trojaanse paarden worden tegengegaan. Het nadeel van Secure mode is dat er voor plug-ins een hoop functionaliteit komt te vervallen. Ga naar de tab Constants van de Global Game Settings en voeg een constante met de naam pps_secure_mode en de waarde true of false in, afhankelijk van uw voorkeur. Open de eerste room van je spel in de room-editor en zoek de object instance met de grootste diepte. Houd control ingedrukt en klik met de rechtermuisknop op deze instance en selecteer Creation Code.... Voer in het verschijnende venster de code pps_start(); in. Plaats Test.bpp in de werkmap van uw spel om te controleren of PPS goed geïnstalleerd is.
Plug-in ontwikkeling
Plug-ins mogen volgens de Game Maker licentie niet gebruikt worden om spellen te decompileren. Als de spelmaker de standaardinstellingen van PPS heeft gebruikt, moeten de plug-ins in de werkmap van het spel geplaatst worden met de extensie .bpp. De inhoud is een stuk GML-code die wordt uitgevoerd bij het starten van het spel. Voorbeelden van plug-ins staan in de map Examples. GML heeft in plug-ins enkele beperkingen, lees hiervoor het hoofdstuk Limitations uit de Engelstalige versie van de handleiding. Met de alleen-lezen variabele pps_secure_mode kan worden achterhaald of Secure mode aanstaat of niet. De alleen-lezen variabele pps_self geeft de bestandsnaam van de plug-in. De functie pps_start(dir,ext) kan worden gebruikt om plug-ins in plug-ins in te pluggen. Plug-ins worden op alfabetische volgorde geladen, telkens eerst de bestanden uit de map zelf en daarna dezelfde volgorde voor de inhoud van submappen.